مزایای حمل و نقل جمعی شهری

چهارشنبه 12 آذر 1399
12:24
خدمت از ما

مزایای افراد و جوامع

در مواردی که خودرو رقیب اصلی حمل و نقل انبوه است ، استفاده از ترانزیت کاهش یافته است ، درآمد موجود برای پرداخت هزینه های این سیستم ها و خدمات کاهش یافته است ، و - در شرایطی که یارانه دولت برای تداوم حمل و نقل گسترده ضروری است - حمایت سیاسی از بین رفته است همچنین. همانطور که افراد بیشتری به خودرو اعتماد می کنند ، علاقه آنها به هدایت منابع عمومی به سمت بهبود سیستم بزرگراه بر نگرانی آنها برای یارانه حمل و نقل حاکم است.



برای کسانی که می توانند از اتومبیل برای حمل و نقل سریع و قابل اعتماد استفاده کنند ، این روند به سادگی نشان دهنده تحول حمل و نقل شهری از سواری جمعی به سواری فردی است ، از اقتصاد اشتراک یک سرویس نسبتاً سریع در دالانی که الگوهای سفر مشابه هستند یا همان ، به حریم خصوصی "پیله فولادی" شخص خود ، که می تواند هر کجا و هر زمان ، بدون نیاز به هماهنگی برنامه های سفر با برنامه و مسیرهای یک اپراتور حمل و نقل که سعی در خدمت به گروه های زیادی از مردم دارد ، برود. این خودرو سهم بزرگی (بیش از 95 درصد تا سال 1983) از سفرهای شهری در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است و فقط در برخی از شهرهای بیش از دو میلیون نفر سهم حمل و نقل جمعی به 10 درصد سفرها می رسد یا از آن فراتر می رود.


اگر اتومبیل خدمات برتر را برای اکثر موتورسواران فراهم می کند ، چرا اجازه نمی دهید بازار بدون مداخله دولت فعالیت کند ، شاید منجر به نابودی حمل و نقل شود؟ در حالی که این اتفاق در برخی از شهرهای کوچک و متوسط ​​آمریکا افتاده است ، اما حمل و نقل گسترده به دلایلی می تواند مهم باشد.



اول ، بخشی از بازار سفرهای شهری را افرادی تشکیل می دهند که نمی توانند از اتومبیل برای مسافرت استفاده کنند زیرا آنها معلول ، سالخورده یا خیلی جوان برای رانندگی هستند. برخی از افراد توانایی مالکیت و کارکردن اتومبیل را ندارند و افراد جوان ، پیر و معلول اغلب در این گروه قرار می گیرند. اگر این افراد تحرک اساسی برای تأمین معاش و رضایت از زندگی خود داشته باشند ، نوعی حمل و نقل عمومی ضروری است.


دوم ، حمل و نقل راهی را در اختیار جامعه قرار می دهد که می تواند تعداد زیادی از افراد را در حالی که منابع کمتری مصرف می کنند جابجا کند. اگر یک اتوبوس پر باشد (50 تا 80 مسافر) ، می تواند به اندازه 50 یا 60 ماشین که به طور معمول با کمتر از 2 سرنشین کار می کنند ، افراد را حمل کند. اتوبوس به فضای خیابان کمتری معادل 2 یا 3 اتومبیل احتیاج دارد و وقتی پر است ، برای جابجایی هر فرد به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد. از آنجا که میزان تولید گازهای گلخانه ای از موتورهای درون سوز متناسب با مصرف سوخت است ، یک اتوبوس کامل در هر مسافرت نسبت به اتومبیل آلودگی کمتری ایجاد می کند. سرانجام ، از آنجا که توسط رانندگان حرفه ای اداره می شوند ، میزان تصادف اتوبوس ها نسبت به اتومبیل کمتر است. قطارهای سریع حمل و نقل ریلی برقی حتی آلودگی هوا کمتری ایجاد می کنند و در هر مسافرت بسیار ایمن تر از اتومبیل یا اتوبوس هستند.


حمل و نقل ، هنگامی که به خوبی مورد استفاده قرار گیرد ، مزایای مهمی را برای جامعه به همراه دارد: بهبود کیفیت هوا ، مصرف زمین کمتر از سیستم حمل و نقل وابسته به خودکار ، نیاز به انرژی کمتر و هزینه های تصادف کمتر. یک خط آزادراه شهری ممکن است 5000 نفر در ساعت را حمل کند (جدول را ببینید). یک خط حمل و نقل ریلی سبک (اتومبیل های واگن برقی) در یک مسیر جداگانه که فضای مشابه خط بزرگراه را اشغال می کند ممکن است در هر ساعت 14000 نفر را حمل کند. حمل و نقل انبوه با کیفیت بالا که در مناطق شغلی و خرید متراکم مانند منطقه تجاری مرکزی یک شهر یا مرکز شهر یک جامعه حومه شهر فعالیت می کند ، با سهولت و هزینه کمتری برای تعداد زیادی از کارگران و خریداران برای ورود و خروج. یک سیستم ترانزیت موفق همچنین نیاز به پارکینگ در مرکز شهر را کاهش می دهد و زمین را برای استفاده های بیشتر تولید می کند. بنابراین حمل و نقل عمومی از الگوهای خاص توسعه زمین ، مانند مرکز شهرها ، و مراکز فعالیت اشتغال ، آموزشی ، فرهنگی و خرده فروشی با تراکم بالاتر پشتیبانی می کند.

اطلاعات مترو تهران

این مزایا نه تنها به مسافران حمل و نقل بلکه به سایر ساکنان و صاحبان زمین و مشاغل تعلق می گیرد. در واقع ، مزیت عمده خدمات حمل و نقل جمعی به مسافران اتومبیل منتقل می شود ، مسافران که ازدحام کمتری دارند و زمان سفر کمتری دارند. برای این کالاهای عمومی توزیع شده گسترده که توسط حمل و نقل جمعی تولید می شود ، هیچ بازار پولی وجود ندارد. هیچ راهی عملی برای فروش هوای پاک یا کاهش نرخ تصادفات به ساکنان شهر وجود ندارد تا بتواند بودجه لازم را برای یارانه و گسترش حمل و نقل گسترده یا محدود کردن دسترسی به این مزایا فقط به افرادی که هزینه آنها را پرداخت می کنند ، داشته باشد. برخی از جوامع درآمد مالی برای حمل و نقل و اهداف دیگر را با اخذ هزینه های ویژه از املاکی که به طور خاص با حمل و نقل ثابت هدایت می شوند (به عنوان مثال ، در مناطق مرکز شهر یا نزدیک ایستگاه های راه آهن) افزایش می دهند تا مقداری از ارزش تولید شده افزایش یافته با افزایش قابلیت دسترسی آنها به حمل و نقل عمومی.


https://v.gd/7rZgMI

https://is.gd/H7qmPQ

http://lnkiy.in/N0XjJ

shorturl.at/joFO2

https://cutt.ly/ehz2EXB

https://bit.ly/37mCNRk


[ بازدید : 68 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اپلیکیشن خدمات منزل خدمت از ما است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک خرید آنتی ویروس خرید آنتی ویروس خرید فالوور اینستاگرام مهاجرت به استرالیا کاغذ دیواری سوالات استخدامی اموزش و پرورش نقاشی ساختمان نظافت منزل خرید ربات اینستاگرام بهترین لپ تاپ نقد کردن درآمد ارزی خرید شماره مجازی
بستن تبلیغات [X]